NIEUWS

 

NIEUWSBERICHTEN


21.10.2020: Fiscale aftrekbaarheid IPT premie in 2020 

Ondertussen is er een Circulaire (2020/C/153 over de berekening van de 80 %-grens van 14/12/2020) verschenen die voor een specifieke situatie een versoepeling biedt voor het jaar 2020.

De versoepeling geldt enkel voor bedrijfsleiders die in 2020 een overbruggingsrecht konden genieten en gedurende die maanden hun bezoldiging hebben stopgezet.

  • Het gedeelte van de premie dat de 80 %-grens zou overschrijden, kan beschouwd worden als een voorschot op de maximaal aftrekbare premie van het volgende boekjaar, op voorwaarde dat het correct wordt overgeboekt3  en dat er in 2021 rekening mee wordt gehouden bij de berekening van de 80 %-grens.
  • Die 80 %-regel mag gerekend worden op de toegekende of betaalde bezoldigingen in 2020 (zonder het overbruggingsrecht mee te tellen).
  • ​​​​​​​Voor een zelfstandige bedrijfsleider met een regelmatige maandelijkse bezoldiging van 4.000 euro in 2020, die gedurende twee maanden zijn bezoldiging stopzette en een overbruggingsrecht genoot, zal de 80 %-grens in 2020 dus berekend worden o.b.v. een jaarinkomen van 10 x 4.000 euro (en niet 12 x 4.000 euro). Het deel van de in 2020 betaalde premie dat hierdoor niet aftrekbaar zou zijn, kan worden overgeboekt naar 2021 en komt daardoor in mindering van de maximaal aftrekbare premie in 2021.



27.10.2020: Fiscale aftrekbaarheid VAPZ premie 2020

De overheid heeft een eenmalige administratieve tolerantie ingevoerd voor wie in 2020 zijn VAPZ premie stort en een uitstel van de sociale bijdragen heeft gevraagd naar 2021. Deze premie VAPZ is aftrekbaar als beroepskost in 2020.


Opgelet: De uitgestelde sociale bijdragen van 2020 dienen wel betaald te worden in 2021, samen met de verschuldigde bijdragen 2021 teneinde in 2021 de VAPZ premie te kunnen aftrekken als beroepskost.


Bron: circulaire 2020/C/126


03.08.2020: Update maatregelen coronavirus

U bent welkom op afspraak

Draag uw mondmasker en ontsmet uw handen

Wij hebben een flexiglas en ontsmettingsgel voor u voorzien.


Bij ziekte of milde symptomen, gelieve uw afspraak telefonisch of per e-mail te annuleren.


Dank voor uw medewerking


26.06.2020: Einde groene kaart in zicht

Vanaf 1 juli 2020 zal u niet langer een groene kaart ontvangen. Het verzekeringsbewijs zal worden uitgegeven op wit papier met zwarte letters.

Alle groene kaarten die zijn uitgegeven voor 1 juli 2020 blijven geldig tot hun vervaldatum.


30.04.2020: Maatregelen coronavirus - steeds welkom op afspraak - u vindt hieronder ons afsprakenkader en engagement

  • Steeds welkom op afspraak
  • Maximaal 2 bezoekers (van hetzelfde gezin) tegelijkertijd worden toegelaten
  • Houd 1,5 meter afstand 
  • Gelieve uw handen te desinfecteren   U vindt het flesje op de ontvangsttafel

 

 Ons engagement naar u toe

  • Voor en na elk bezoek reinigen wij voor u: de klinken, de stoelen en de ontvangsttafel
  • Neem uw balpen mee, ze werd voor u gedesinfecteerd
  • Dagelijks wordt het volledige kantoor gereinigd


17.04.2020: Dringende herstelwerken nodig aan uw woning ? U wenst uw woning of bedrijf te laten desinfecteren ?

Een klusjesman vinden in coronatijden is niet eenvoudig. Heeft u schade en wenst u dat wij u helpen bij uw zoektocht naar een geschikte vakman? Laat het ons weten. Via het herstelnetwerk van Baloise Insurance kunnen wij voor u een beroep doen op Keypoint die de geschikte vakman voor u zoekt. De kosten voor de zoektocht zijn gratis, de herstelkosten draagt u, de klant zelf. (tenzij het schade is die verzekerd is binnen de brandpolis).

Keypoint biedt sinds kort ook een desinfectieservice aan. Wenst u uw woning of bedrijf te laten desinfecteren, dan kan u bij hen terecht. De kosten hiervan draagt u, de klant zelf.


16.04.2020: Maatregelen coronavirus

De maatregelen werden door de Nationale Veiligheidsraad nog verlengd tot en met 4 mei. Wij blijven ook op afstand voor u werken. U kan ons dus blijvend bereiken via e-mail en telefonisch.


30.03.2020: Maatregelen coronavirus

In navolging van de uitbreiding van maatregelen zal ook ons kantoor gesloten blijven voor publiek tot en met 19 april. Wij blijven verder werken voor u en blijven bereikbaar via e-mail en telefonisch.

Wees waakzaam voor malafide websites en e-mails. Ook nu zijn hackers actief. Voor vragen ivm corona kan u informatie terug vinden op de officiële website: www.info-coronavirus.be


Draag zorg van jezelf en je gezin en hopelijk zien we elkaar gauw terug !


27.03.2020: Steunmaatregelen verzekeringssector

In deze moeilijke tijden zijn we er ook voor u om u te begeleiden met uw vragen en onzekerheden betreffende uw verzekeringen.

Assuralia publiceerde een persbericht waarin u verduidelijking vindt. Lees het volledige bericht hier. Maar aarzel vooral niet om ons tijdig te contacteren wanneer u financiële problemen ondervindt.


18.03.2020: Maatregelen coronavirus

De overheid heeft beslist om tot strengere maatregelen over te gaan teneinde verdere besmettingen af te remmen. Ook bij NBT Assur staat de gezondheid centraal. Vandaar dat wij vanaf heden enkel nog bereikbaar zijn via e-mail en telefonisch. Onze kantoor is gesloten tot en met 5 april 2020. Wij zullen ook geen klanten thuis bezoeken. Graag helpen wij u verder, aarzel dus zeker niet van ons te bellen of te e-mailen.

Volg de richtlijnen van de overheid op en draag zorg van jezelf en je gezin.


09.01.2020: Bpost - nieuwe mogelijkheid schrappen nummerplaat

Vanaf 6 januari 2020 is het mogelijk om naast de gebruikelijke postpunten en postkantoren, een te schrappen nummerplaat te deponeren in een inzamelbus. Meer info vind je via deze link.

 

 

 

 

CONTACT

 

Peter NOTEBAERT

Bieststraat 5

8573 Tiegem

 

GSM: 0489 76 11 33

E-mail: advies@verzekeringennotebaert.be

 




OPENINGSUREN


Alle dagen in de voormiddag:

Maandag tot vrijdag:

8u30 - 11u00 


In de namiddag op: 

Dinsdag: 14u00 - 16u00 Donderdag:14u00 - 17u00

 

Alle momenten mogelijk op afspraak

NTB Assur VOF


Ondernemingsnummer: 0737.889.292

Bankrekening: BE57 3631 9507 6235

RPR GENT Afdeling Kortrijk 0737.889.292